ŠIRDYS IR KAMINAI
Nuo 2016 m. Psilikono teatras tyrinėja nebeveikiančius, apleistus istorinius fabrikus ir kuria savitą industrinę mitologiją. Spektakliai gimsta bendradarbiaujant su fabriko atmintį saugančia bendruomene, kadaise čia dirbusiais žmonėmis. Jų pasakojimai tampa pagrindu spektaklio scenarijui, o šių istorijų personažai virsta miniatiūrinėmis silikono lėlėmis. Gyvai animuojamos lėlės, drauge su archyvinėmis fotografijomis, vaizdo efektais ir teksto subtitrais sukuria vaizdo projekciją – groteskišką reginį lydimą gyvai atliekamos muzikos.
Psilikono teatro fabrikų kolekcijoje – Kauno „Dirbtinis pluoštas“, tekstilės fabrikas Fábrica do Castanheiro Gimarainse, Portugalijoje ir kalnakasių batų fabrikas Schungfabrik, Tetanžėje, Liuksemburge. „Širdys ir kaminai“ apjungia šią industrinę trilogiją ir tyrinėja „Lituanicą“. Industrijos istorija besiremiantis spektaklis prasmingai jungiasi su prieškariu veikusių Prekybos, pramonės ir amatų rūmų idėja ir architektūra, yra specialiai sukurtas šiai vietai – rūmų didžiojoje salėje instaliuota avalynės taisyklos kioską primenanti Psilikono teatro laboratorija.
Spektaklio „Širdys ir kaminai“ muzikinę idėją sukūrė ir gyvai atliks Arkadijus Gotesmanas – vienas ryškiausių ir savičiausių Lietuvos džiazo ir improvizacinės muzikos perkusininkų. A. Gotesmanas užaugo batsiuvo šeimoje, pats yra dalyvavęs batų gamybos procesuose. Rankų darbo batų gamyba prasideda nuo ruošinio įtempimo sukalant apie 40 vinukų į medinę kaladėlę. Nuo atmintyje gyvo šių vinukų kalimo garso atsispiria ir A. Gotesmano muzikinė koncepcija spektakliui – 40 dinamiškų šiuolaikinės perkusijos kadencijų, praturtintų įvairiais ritmais ir spalvomis.
Psilikono teatrą įkūrė menininkai Auksė ir Darius Petruliai, veikiantys tarpdisciplininio ir bendruomenių meno srityse. Nuo pirmosios Psilikono teatro projekcijos Šilainių kieme ant gyvenamojo devynaukščio sienos 2005 m. iki šiol menininkų fokuse – atminties ir aktyvizmo temos.
Arkadijus Gotesmanas – perkusininkas, avangardinio džiazo, šiuolaikinės muzikos atlikėjas, LMTA džiazo katedros docentas. Plačia muzikine artikuliacija pasižymintis menininkas dažniausiai atlieka savo kūrinių solines, specifiškai virtuozines ir teatrališkas partijas. A. Gotesmano muzikoje daug balsų, tekstų, magijos, poezijos, naujų instrumentų kombinacijų ir perkusinių garsų, kurių žmogus negirdi, bet junta.