EN

Archyvas / 2023

Boglárka Börcsök ir Andreas Bolm

Figuring Age

Šiurpulį keliantis ir kelias kartas apimantis įtraukus performansas-instaliacija, vykstantis ribinėje erdvėje tarp kino, šokio ir teatro. B. Börcsök ir A. Bolmo surengtame kūrybiniame spiritizmo seanse žiūrovas susitinka su trimis vyresnio amžiaus šokėjomis Éva, Irén ir Ágnes, kurioms nuo 90 iki 101 metų. XX a. ketvirtajame dešimtmetyje šios šokėjos prisidėjo prie modernaus šokio sklaidos Vengrijoje. Remdamasis šokėjų namuose nufilmuotais vaizdo įrašais, menininkų duetas sukūrė kruopščią persikūnijimo choreografiją, kurioje herojės sugrįžta į sceną per B. Börcsök kūną ir balsą. 

Keliaudami šių moterų pėdsakais, kaip jos keitė savo gyvenimą ir šokio praktiką, kad išgyventų XX a. socialinius ir politinius pokyčius, menininkai tyrinėja, kaip ištvermė, nutylėjimai ir traumos įsirašo į kūną ir judesį. 

Boglárka Börcsök ir Andreas Bolmas bendradarbiauja nuo 2017 m. Kartu jie sukūrė dokumentinį filmą „Judesio menas“ („The Art of Movement“) – trijų vyresnių nei 90 metų šokėjų iš Budapešto portretą. Pagal šį filmą sukurtas jų performansas ir vaizdo instaliacija „Figuring Age“ buvo pristatytas Helsinkio festivalyje „Moving in November“ ir Vienos festivalyje „ImPulsTanz“, kur pelnė garbės paminėjimą.

Boglárka Börcsök – Berlyne gyvenanti vengrų scenos menininkė ir choreografė. Studijavo šokį Antono Brucknerio privačiame universitete Austrijoje ir P.A.R.T.S. Belgijoje. Kaip interpretatorė dalyvavo Tino Sehgalo darbuose, pristatytuose „documenta“ (13) parodoje, Stedelijk muziejuje ir Šiuolaikinio meno muziejuje KIASMA. Šoko Joachimo Koesterio videodarbuose „The Place of Dead Roads“ ir „Maybe This Act, This Work, This Thing“, rodytuose įvairiuose pasaulio muziejuose. B. Börcsök jau kelerius metus pasirodo ir bendradarbiauja su Eszter Salamon pastarosios plačiai pripažintoje serijoje MONUMENT, kuri buvo pristatyta Rūro trienalėje, Pompidou centre, Avinjono festivalyje, Kunstenfestivaldesarts, Tanz im August ir kt. Nuo 2016 m. Boglárka pasirodė keliuose Boriso Charmatzo/Terrain „20 Dancers for the XX. Century and even more“ pastatymuose. Šiuo metu gastroliuoja su Ligia Lewis sukurtu šokio spektakliu „Still Not Still“.

Vokiečių ir vengrų kilmės režisierius Andreas Bolmas gyvena ir kuria Berlyne. Studijavo Prahos FAMU kino mokykloje ir Miuncheno televizijos ir kino universiteto Dokumentinių filmų katedroje. Jo filmai rodyti daugelyje visame pasaulyje garsių festivalių. 59-ajame Kanų festivalyje įvyko menininko trumpametražio filmo „Jaba“ premjera, o Bilbao kino festivalyje „Zinebi“ jis buvo apdovanotas už geriausią dokumentinį filmą, sukurtą prestižinės „Cinéfondation Residence Festival de Cannes“ stažuotės metu. 63-osios Berlinalės „Perspektive Deutsches Kino“ programoje įvyko jo pirmojo pilnametražio vaidybinio filmo „Die Wiedergänger“ premjera, kuris vėliau pristatytas ir Niujorko MoMa muziejuje. 2016 m. A. Bolmas režisavo savo antrąjį pilnametražį vaidybinį filmą „Le Juge“, kuriame pagrindinį vaidmenį atliko prancūzų aktorius ir režisierius Jacques‘as Nolot. 2018 m. kartu su vokiečių DOP ir režisieriumi Gerdu Breiteriu baigė kurti trumpametražį dokumentinį filmą „Mein Letztes Video“, kuriame vaidino kylanti „YouTube“ žvaigždė Antonas „Reyst“.

Po paskutinio pasirodymo rugpjūčio 4 d. vyks pokalbis su kūrėjais.

Co-funded by the European Union Aerowaves Lietuvos šokio informacijos centras
Vengrija, Vokietija
Rekomenduojama žiūrovams nuo 7 m.
Spektaklis vyks anglų kalba
MOKAMAI
Trukmė: 45 min. (spektaklis) ir 15 min. (vaizdo instaliacija)
  • Koncepcija, choreografija ir produkcija:
    Boglárka Börcsök ir Andreas Bolm
  • Vyresniosios šokėjos:
    Éva E. Kovács, Irén Preisich, Ágnes Roboz
  • Performansas:
    Boglárka Börcsök
  • Šviesa ir garsas:
    Andreas Bolm
  • Kostiumai ir scenografija:
    Boglárka Börcsök ir Andreas Bolm
  • Vertimas į anglų kalbą:
    David Robert Evans
  • Spektaklį prodiusavo:
    Die Irritierte Stadt Menų festivalis, Montag Modus
  • Spektaklį remia:
    Collegium Hungaricum Berlin, PACT Zollverein Atelier No.63 – Eksperimentinė meno platforma, Hellerau – Europäisches Zentrum der Künste – Rezidencijų programa, Neustart Kultur – Federalinio komisaro kultūrai ir žiniasklaidai iniciatyva pagal paramos programą DIS-TANZEN (Vokietija). Dalis kūrinio buvo sukurta kaip Boriso Charmatzo / Terrain performansų parodos „20 Dancers for the XX Century“ dalis
  • Vaizdo įrašų montavimas:
    Andreas Bolm ir Boglárka Börcsök
  • Vaizdo kamera:
    Lisa Rave
  • Vaizdo įrašų produsiavimo vadovė ir režisierė:
    Elisa Calosi
  • Vaizdo įrašą užsakė:
    Montag Modus/ MMpraxis
  • Vaizdo įrašą sukūrė:
    Tanzfonds Erbe – Vokietijos federalinio kultūros fondo iniciatyva, La Musée de la Danse, Renas, Senatsverwaltung für Kultur und Europa, Berlynas
  • Ypatinga padėka:
    šio kūrinio pavadinimas pasiskolintas iš antologijos „Figuring Age – Women, Bodies, Generations” (red. Kathleen Woodward)
  • Įžanginė kalba:
    paremta Jacques‘o Derridos apmąstymais apie vaiduoklius Ken‘o McMullen‘o filme „Ghost Dance“ (1983)